Planowana data wydania aktualizacji 2.4.0 to 1 lutego.
Fani Fortnite!
W zeszłym tygodniu podczas gry w Fortnite mogliście napotkać na swojej drodze kilka błędów. Udało nam się już naprawić, co trzeba, ale i tak jesteśmy wdzięczni za cierpliwość i zrozumienie okazane nam w tamtym czasie. W ramach wdzięczności mamy dla was coś ekstra! Przeczytajcie artykuł, by dowiedzieć się więcej.
  • Battle Royale: 20 gwiazdek bojowych
  • Ratowanie Świata: 1600 szt. sezonowego złota
Nowa aktualizacja to kolejne poprawki błędów w trybie Battle Royale i dodatki do Ratowania Świata. Zadziwcie znajomych opowieściami przy Przytulnym ognisku i wypróbujcie nowe typy ekspedycji!

Minigun

Przedstawiamy nasze nowe dziecko: minigun! Kontrolujcie pole bitwy gradem kul dzięki nowej broni w Battle Royale.
Przytulne ognisko
Uleczcie siebie oraz towarzyszy dzięki Przytulnemu ognisku, nowemu przedmiotowi w trybie Ratowania Świata. Ogrzejcie się i odzyskajcie zdrowie, rozmawiając przy okazji ze znajomymi.

BATTLE ROYALE

BRONIE

  • Pistolet z tłumikiem
    • Zmniejszono szansę na zdobycie wariantu rzadkiego o 20%.
    • Zmniejszono szansę na zdobycie wariantu legendarnego o 30%.

ROZGRYWKA

Dodano opcję „Automatyczny bieg (kontroler)”.
Opcja ta włącza lub wyłącza funkcję automatycznego biegu przy sterowaniu kontrolerem.
Funkcję automatycznego biegu, wprowadzoną w wersji 2.3.0, włącza się naciskając dwukrotnie lewy drążek kontrolera.

Poprawki błędów

  • Poprawiono kilka obszarów, które znajdowały się nieco poniżej poziomu podłogi.
    • Powodowało to niekiedy, że większa część budowli pojawiała się pod ziemią.
  • Gracze mogą od teraz strzelać przez bramkę na boisku piłki nożnej.

OGÓLNE

Poprawki błędów
  • Naprawiono błąd powodujący zawieszenie się klienta gry, wywoływany przez efekt dźwiękowy.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wyłączenie wyciszenia innych graczy na ekranie lobby.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie się niewłaściwej postaci na ekranie lobby.
  • Poprawiono błąd sprawiający, że całe partie ścian podświetlały się podczas patrzenia na drzwi.

WYDAJNOŚĆ

Poprawki błędów
  • Klient gry nie będzie się już odtąd zacinał po zalezieniu w grze Beczki Obfitości.
  • Poprawiono wydajność silnika gry przy przetwarzaniu przypadków nachodzenia na siebie elementów.
  • Zredukowano użycie przepustowości sieci, gdy gracze poruszają się oraz gdy stoją nieruchomo.

INTERFEJS

Poprawki błędów
  • Usunięto zbędny przycisk pojawiający się po lewej stronie widżetu z wiadomościami.
  • Dodano podświetlenie dookoła pól z przedmiotami, widoczne po wybraniu przedmiotu podczas przeglądania sklepu na konsolach.
  • Naprawiono błąd, który powodował pojawianie się starego menu kołowego. Menu to nie jest już używane do wybierania pułapek.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że ikony broni nie wyświetlały się niekiedy poprawnie w pasku wyposażenia.
  • Naprawiono na mapie i minimapie kilka miejsc, które były renderowane jako czarne plamy.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że w trakcie podglądu emotek w szafce lub sklepie podłoga pod stopami postaci nie wyświetlała się.
  • Naprawiono błąd, który powodował przesunięcie emotek przy odtwarzaniu ich po kolei.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów
  • Poprawiono prędkość animacji wypijania 15-sekundowej Beczki Obfitości.

DŹWIĘK

Poprawki błędów
  • Poprawiono odczucie przestrzenności efektów dźwiękowych skrzyni z łupem dzięki podwyższeniu poziomu głośności w przypadku, gdy celownik gracza jej na nią skierowany.
  • Usunięto odgłosy zakłóceń telewizorów umieszczonych w pokojach.
  • Usunięto problem związany z kierunkiem rozchodzenia się dźwięku, kiedy inny gracz zmieniał broń na strzelbę.
  • Usunięto odgłosy kroków z emotek tańca.

ŚWIAT GRY

Poprawki błędów
  • Naprawiono brak wykrywania kolizji w jednym z okien Wykrzywionych Wież.
  • Naprawiono błąd powodujący, iż krajobraz wydawał się poszarpany na średnich dystansach.
  • Naprawiono migające artefakty, które można było niekiedy dostrzec na powierzchni rzek z poziomu busa bojowego.
  • Naprawiono błąd powodujący, że dwa przedmioty pojawiały się w tej samej lokacji niedaleko Samotnego Schroniska.
  • Usunięto niektóre z widocznych szczelin w geometrii terenu niedaleko Akrów Anarchii.
  • Wyłączono kolizję pnącz na Mokrych Moczarach.

RATOWANIE ŚWIATA

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY

Menu kontekstowe nareszcie są w grze!
Dodano więcej opcji podczas interakcji z przedmiotami w oddziale bohatera, oddziałach ocaleńców i zbrojowni. Można teraz również dodawać schematy i ludzi bezpośrednio do Księgi Kolekcji!
Przytulne ognisko
  • Wszyscy sojusznicy i obrońcy na obszarze obejmującym 3×3 pola dookoła ogniska stopniowo odzyskują punkty zdrowia. Pułapka działa, dopóki nie wyczerpią się punkty trwałości. Schemat Przytulnego ogniska jest dostępny w sklepie okresowym.

Dwa nowe rodzaje ekspedycji

  • Polowanie na ludzi: darmowa ekspedycja, która pozwala zebrać niewielką ilość ludzi (zasobu).
  • Polowanie na pułapki: ten rodzaj ekspedycji umożliwi zdobycie nowych pułapek.
  • Wprowadzono korekty mające na celu zbalansowanie niektórych z dostępnych już ekspedycji.
    • Poprawiono nagrody, obniżając nieco koszty ekspedycji.
    • Będziemy wprowadzać kolejne zmiany, by bez przerwy ulepszać ten aspekt gry! Dajcie nam znać, co sądzicie o zmianach!

BOHATEROWIE

Poprawki błędów
  • Obszar działania Uderzenia Burzącego będzie odtąd na samym początku skuteczniej trafiał we wrogów znajdujących się przed Rubieżnikiem.
  • Naprawiono efekty wizualne, które dotychczas nie znikały po tym, gdy gracz został uleczony przez Doktora BAZĘ.
    • Ponadto efekt działania Doktora BAZY będzie odtąd okresowy. Jak dotąd obejmował on graczy, gdy tylko ci dotknęli odpowiedniej BAZY.

MISJE

Poprawki błędów
  • Pustaki z obozów nie będą się już pojawiać pod spodem mapy.

INTERFEJS

Poprawki błędów
  • Naprawiono problemy związane z działaniem interfejsu transferu wewnątrz strefy w przypadku poważnie przepełnionego magazynu burzowej tarczy.
    • Uwaga: W niedalekiej przyszłości otrzymanie nagród z ekspedycji w przypadku, gdy magazyn burzowej tarczy będzie przepełniony, przestanie być możliwe. Przestrzeganie limitu magazynu jest ważne dla bezpiecznego przechowywania przedmiotów gracza.
  • Poprawiono opis granatu odłamkowego, aby odzwierciedlić ostatnie zmiany w profitach Wynocha! oraz Bomba Kasetowa.
    • Bomba Kasetowa: powoduje 6 eksplozji wokół miejsca uderzenia. Każda z nich zadaje 25% obrażeń bazowych.
    • Wynocha!: zostawia po wybuchu pole energii, które co sekundę zadaje 15% początkowych obrażeń. Efekt trwa 10 sekund.
  • Poprawiono opis profitu Kardiosprzężenie Zwrotne, by poprawnie wyświetlał bazową wartość leczenia w wysokości 15, a nie 13 punktów.
  • Poprawiono wiele błędów w opisach.

OGÓLNE

  • Kilka lam zniknęło ze sklepu: podwójna lama, piątka lam, sześciopak lam, dziewiątka lam.
    • Wersje 3, 7 oraz 10 lam nadal znajdują się w grze. Usunęliśmy cześć z nich, by można było bardziej skupić się na pozostałych lamach tego typu.
  • Zbalansowano startową ilość amunicji broni dystansowych, kiedy gracz podnosi je w świecie gry.

ZNANE PROBLEMY

  • Gracze nie mogą niekiedy wybrać ulepszenia łupu po otwarciu ulepszlamy.
  • Przedmioty w Księdze Kolekcji nie mogą być ulepszane po opuszczeniu strefy.