Ekipa Digital Foundry przeanalizowała zwiastun GTA VI - Czy został nagrany w czasie rzeczywistym?
![Ekipa Digital Foundry przeanalizowała zwiastun GTA VI - Czy został nagrany w czasie rzeczywistym?](/content/images/size/w2000/format/webp/2023/12/gta-vi.jpg)
To pytanie zadają sobie gracze na całym świecie - czy zwiastun Grand Theft Auto VI to nagrany gameplay czy może to obraz generowany komputerowo (CGI)? Jest tak dobry, że ciężko uwierzyć w jego realność.
Ekipa z kanału Digital Foundry przysiadła ostro do pracy i już znamy odpowiedź.
W ponad półgodzinnym filmie DF przeanalizowało każdą z 91 sekund zwiastuna i już wiemy na pewno, że trailer GTA to nagranie w czasie rzeczywistym wykonane w rozdzielczości 1440p (tak, policzyli piksele).
Alexander Battaglia z Digital Foundry ujawnia, że 80 procent zwiastuna można z łatwością nagrać w czasie rzeczywistym na konsolach obecnej generacji.
Podkreślił jedno z ujęć w zwiastunie, które pokazuje włosy bohaterów i sposób, w jaki „psują” one jakość obrazu, pokazując aliasing, gdy postacie się poruszają. Oto zrzut ekranu przedstawiający aliasing na włosach:
![](https://gamesboard.pl/content/images/2023/12/image-2.png)
Aliasing i tego typu niedoskonałości są rzadko spotykane w materiałach CGI, więc rozwiewa to jakiekolwiek wątpliwości, że zwiastun GTA 6 powstał w czasie rzeczywistym. Digital Foundry wspomniało także o kilku innych ujęciach przedstawiających aliasing na kablach, przewodach i innych obiektach znalezionych w filmie.