Rust wprowadza zmiany w meta gameplay

Rust wprowadza zmiany w meta gameplay
Spis treści:

Twórcy gry ze studia Facepunch wprowadzają zmiany dotyczące celowania, dodatków do broni, recyklerów, pvp i nie tylko.

W grach, gdzie przetrwanie jest kluczowe, nawet najdrobniejsza zmiana w rozgrywce może mieć znaczący wpływ na wyniki starć z innymi graczami oraz na ogólną satysfakcję płynącą z gry.

Poprawę odczują gracze którzy preferują bardziej dynamiczny sposób grania. Pojedyncze strzały oddane podczas poruszania w boki będą celniejsze. Celność będzie spadać od 4 strzału tak, aby uniemożliwiać prowadzenie bardzo dokładnego ognia w "full auto".

Zmiany dotknęły także "burst mode" którego czas pomiędzy seriami podczas korzystania z trybu strzałów seriami został znacząco skrócony do 2-krotności prędkości strzelania zamiast 3-krotności prędkości strzelania.

Ograniczono szerokość ramek celownika holograficznego.


Zarówno tłumik (muzzle brake) jak i wzmocnienie wylotu lufy (muzzle boost) zostały zmodyfikowane poprzez zmniejszenie ich negatywnego wpływu. Teraz mają one mniejsze zmniejszenie obrażeń oraz mniejsze obniżenie obrażeń na większych odległościach, co powinno sprawić, że staną się znacznie bardziej użyteczne.

Dodatkowo zostały wprowadzone pewne zmiany w odrzucie, zmniejszeniu obrażeń na większych odległościach, prędkości pocisku oraz trybie serii strzałów LR300.

Zmiany w recyklerach

Od teraz używanie recyklerów w bezpiecznych strefach będzie dłuższe (8s) i odda nam jedynie 80% tego co dotychczas. Za to dodatkowym bonusem w postaci większej liczby przerobionych przedmiotów będą cieszyć się zwiedzający monumenty, tam wartość nagrody wyniesie 120%.

Bramy i mury

Duże bramy i mury zewnętrzne teraz wymagają, aby gracz pozostawał w miejscu przez 1.5 sekundy podczas ich stawiania, co sprawia, że są one mniej przydatne podczas natychmiastowych starć pvp.

Drewniane barykady również doczekały się lekkiego reworka. Teraz będą szersze! Ich czas stawiania nie zmienia się.

Zmiany w helikopterach patrolowych

Większość głównych błędów związanych z helikopterem od ostatniej aktualizacji została naprawiona. Helikopter będzie teraz próbował się rozbić w pobliskim monumentum po swojej śmierci. Nie będzie on się rozbijał na monumentach z obszarami bezpieczeństwa, takich jak posterunek, wioska rybacka itp. Poprawki dotyczą także tego jak helikopter ucieka i namierzania gracza.

Launch site loot

Główny budynek teraz ma dedykowaną grupę respawnu, co gwarantuje 23 skrzynki z łupami po zresetowaniu zagadki. Dodatkowo, teraz na terenie monumentu pojawia się więcej łupów.

Podwodne usprawnienia

Widoczność pod wodą została znacząco poprawiona. Teraz możesz widzieć znacznie dalej, gdy używasz gogli, a jeszcze lepiej, gdy patrzysz przez okno podwodne łodzi podwodnej. Poprawiona została także dokładność torped podwodnych i ich szybkość wystrzeliwania. Dwuosobowa łódź podwodna strzela torpedami nieco szybciej niż pojedyncza.

Drzewko technologiczne - pora na podatki!

T2 i T3 mają teraz nałożony podatek, który zwiększy koszt odblokowania przedmiotów. Rozpoczynamy od 10% dla T2 i 20% dla T3. Ten wzrost kosztów dotyczy tylko odblokowywania za pomocą Drzewa Technologicznego, badanie przedmiotów za pomocą Stołu Badawczego pozostaje bez zmian.

Kontynuacja poprawek Statku Towarowego

Statek Towarowy będzie teraz cumował przy obu portach (jeśli istnieją) na mapie przed odjazdem. Można sprawdzić status cumowania statku myszką na mapie.

Kontenery, które są generowane do umieszczenia na Statku Towarowym, będą teraz tworzone, gdy statek rozpocznie podejście (około 100m od portu), a nie gdy statek dotrze do portu, co daje ci więcej czasu na ukrycie się w kontenerach. Punkty generowania kontenerów zostały lekko dostosowane, dzięki czemu wszystkie kontenery powinny być dostępne.

Pozostałe ciekawe poprawki to:

  • Wszystkie efekty uderzeń są teraz poprawnie przygotowywane podczas ładowania. Powinno to znacznie zmniejszyć przycinki podczas tworzenia dużej ilości prefabrykatów efektów po raz pierwszy (np. gdy zaczyna się walka i zaczynają latać pociski).
  • Mapy proceduralne są teraz automatycznie przesyłane z serwerów gry dzięki czemu gracze mogą je pobrać zamiast generować podczas pierwszego dołączania do serwera. Powinno to znacznie skrócić czas dołączania do serwera po jego zresetowaniu. Może również zmniejszyć liczbę graczy, którzy widzą komunikat "Rust nie odpowiada", podczas pierwszego dołączania do serwerów.
  • Harmony to wbudowana platforma modyfikacji w Rust, dostarczana wraz z serwerem. Napędza ona ramy modyfikacji takie jak Oxide & Carbon, a także samodzielne mody. Zaktualizowano Harmony 1.2 -> Harmony 2.3, co przynosi nam najnowsze funkcje oraz dodatkową stabilność.

Matti

Fan gier komputerowych od lat 90'. Stary dziad Internetu.